Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-11, 23:23   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo mot muskelsmerter?

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

ja- det kan være noe der. i forbindelse med at hun er kortvokst (11 år gammel og 120 høy veier 21 kg) ble det tatt en del prøver. hun hadde positiv på søliaki blodprøven, men negativ på biopsien.

Jeg har ikke fått tatt noen test, men er rimelig sikker på at jeg ikke ville slå ut på en biopsi. Plagene mine er rett og slett ikke sterke nok.

MEN - jeg har i forbindelse med utredning/fiksing av andre plager eliminert mel fra maten i et halvår for så å kjøre provokasjon. Etter 14 dager med melvarer (3 dager havre + 1-2 dager uten, så 3 dager bygg + 1-2 dager uten, deretter 3 dager rug + 1-2 dager uten og til sist 3 dager hvetemel) begynte det å dukke opp plager. Jeg ble tett i nese/bihuler/mellomøre, fikk ødemer (vann i kroppen - spesielt merkbart ved ankler og håndledd) og fikk tilbake hender som dovnet om natta og mer uren hud. Og jeg frøs... Alt dette forsvant igjen da jeg pånytt sluttet med mel. Det tok opp mot 14 dager før plagene forsvant igjen.

Søk på nettet og les om glutenintoleranse (ikke diagnostiserbar cøliaki, men plager som er relatert til mel). Så jeg er nok "nyfrelst" og forutintatt, men det kan jo hende det stemmer også her. Spesielt siden du har nytte av å kutte disse matvarene (det gjør man jo som regel på et ketogent kosthold) er sjansen stor for at det er noe arvelig.

Etter mel og sukker så er jo melk (og egg) mistenkte.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat