Sv: Lavkarbo mot muskelsmerter?
Vil bare si som de andre her. Kutt sukker og mel i førsten. Også aspartam gir meg vondter i kroppen. Dette med mat og om en reagerer eller ei er en lang og tidkrevende oppgave å løse. Da er det greit å eliminere bort litt og litt som nevnt i flere mailer over her. Altså kutt ut sukker og mel, bruk glutenfitt av det du erstatter melet med, ville også sett litt på melken jeg om hun drikker lite. Det kan være lactose eller melkeproteinet hun reagere på, så her er det bare å teste. Det er også endel erneringsf. som tar blodprøver ( men de er ganske dyre) men du sllipper å prøve og feile så mye og lenge. Prøvene skal tas før en gjør evt. forandringer i kostholdet. Jeg har ei venninne som i nesten 2 år trodde det var lactosen hun reagerte på og byttet alt med soya + hun spiste glutenfritt. Hun ble ikke bedre, så viste det seg at det var melkeproteiner hun ikke tålte og da hjelper ikke soya produkter. Hun byttet til rismelk etc...Uansett hvordan du velger å teste ut hva din datter evt. reagerer på, så ønsker jeg deg lykke til. Store klem fra ei med FM og som også er bedre med lavkarbokosthold
|