Sv: Skal - skal ikke på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.
????? Du mener Uforståelig, ikke sant?
Det er bare i begynnelsen (første månedene) det kan være lurt å ta det med ro intil kroppen har fått vent seg til å bruke ketoner som brennstoff...
Noen (som meg) bygger muskler bare ved å sitte i stolen og spise lavkarbo Det gjorde jeg i et halvt år ca. til jeg hadde gått ned omtrent det jeg skulle, deretter begynte jeg å trene en periode. Jeg bygger mer ved å trene litt, noe jeg har begynt med nå igjen - måtte roe ned etter at jeg fikk så enormt med magemuskler at det var direkte stygt....Nå trener jeg andre muskler og lar magen være i fred.....
Jo, en kan trene hardt på lavkarbo, en har enormt med utholdenhet og en går liksom aldri tom....På høykarbo kan/kunne jeg ikke trene i det hele tatt, blir/ble skjelven og matt og må hvile i tide og utide.....
Sier meg enig der, nå har jeg gått på lavkarbo i 4 uker og jeg merker at jeg har mer kondis og styrke enn jeg hadde når jeg gikk på lavkalori! Det tok 4 uker, men nå er fremgangen på treningen mye raskere enn før! Jeg trener 2 dager i uka og allerede nå etter 4 uker kan jeg øke antall KG både her og der 
Men det jeg merker er at jeg blir MYE varmere og svetter MYE mer når jeg trener nå, men det er jo egentlig bare positivt. Jeg husker også at jeg de første 4 gangene jeg skulle trene ble MYE mer sliten, men det har gitt seg nå!
Ang. søtsug: Ta Krom, det har jeg hørt hjelper for mange. Hvis du blir sugen, prøv å ikke gi etter ved å spise godis men prøv f.eks
creme fraish med bringebær (min favoritt)
bringebær med fløte?
osv.
alt er vel bedre enn potetgull og sjokolade 
Også tror jeg det hjelper om du ikke tenker at det er totaltforbudt, da sprekker jaffal jeg. Men jeg nekter å spise sjokolade, men jeg koser meg f.eks med bringebær og creme fraish eller baconcrisp 
|