Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-11, 15:22   #10
sirimor
Seniormedlem

sirimor sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 60
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: En liten oppfordring til erfarne lavkarboere

Veldig enig, det er til syvende og sist din egen kropp som kan gi deg svaret på hva som fungerer best for akkurat deg.
Jeg gir sjelden råd fordi jeg vil gjerne gi et så riktig råd som mulig. Da lar jeg heller de som er mye bedre på å ordlegge seg og som har kunnskap nok til å gjøre det

Min erfaring er at det tar tid å bli kjent med hva som passer, hva som funker best for akkurat deg. Det tar tid, og mye prøving og feiling underveis.
For ca 3-4 år siden fikk jeg et råd om at det kanskje var på tide at jeg gikk over på et mer Fedon-aktig kosthold, siden jeg nærmet meg målvekt. Jeg var fortsatt ikke helt trygg på meg selv i forhold til det å skli tilbake til gamle synder (melkesjokolade, bamsemums etc). Jeg prøvde likevel ut rådet, men fant ganske fort ut at jeg ikke var klar for et friere kosthold. Men, ble absolutt en nyttig erfaring rikere. Prøving og feiling er ikke så dumt. Man lærer mye av det. Derfor er det så nyttig å kunne utveksle erfaringer, få høre hva andre lurer på og å lese motsvar osv.

Nå derimot føler jeg meg trygg på at dette er min livsstil, og vil aldri se tilbake på tidligere vaner med sorg og lengsel. Det går bra
Knekkebrød, en og annen gulrot og potet går helt greit det innimellom. Nå har jeg kontroll, maten (suget) styrer ikke lenger heldigvis.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat