Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-11, 16:46   #7
Livsglede
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva koster det å gå på lavkarbo?

Ja hva koster det...... kommer jo helt ann på hva mat du spiser og hvor du handler. Du kan handle inn på Rema og ta de spesial greiene de ikke har der i den btk. de har det og holde deg til kun det når du går inn døra. Cocosa, fiberhusk etc,etc.... fra helsekosten kan kjøpes fra Iherb.com til en mye billligere penge. Jeg er stooorkunde på iherb. Bacon får du billig i fra frysedisken på Rema, (tullip) samme med fryst kjøttdeig, kjøp fryst laks med skinn på den ene siden men benfri, nesten halvpris av den uten skinn. Egg kan kjøpes billigere på gård om du har tillgang på dette. Kjøper du lactose fri kremfløte så har den faktisk mye lenger holdbarhet enn den vanlige fløten. Ingen smakforskjell. Prøv å spis ned fryseboksen av og til, utrolig hva en har liggende i den boksen. Gå på "jakt" i egne skap og prøv å holde deg til handling en gang pr uke. Tenk nytt når det gjelder matlaging og hva som passer sammen. Her i huset bruker vi nå ca 6000,-kr pr mnd. på mat og andre ting jeg handler på matbutikken. Vi er for tiden kun 2 voksne, men tror det sånt ca det vi bruker. Brukte ikke mer om vi var 3 eller 4 som bodde her. Vet ikke hvorfor, kanskje vi har mer besøk nå som får masse god lavkarbo mat Så sum,sum sumarum så er ikke lavkarbokosthold dyrere enn høykarbo og halvfabrikat mat.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat