Sv: Atopisk eksem og kosthold
Opprinnelig lagt inn av kjerstiva, her.
Min sønn hadde helt normal hud da han ble født. Han fikk eksemet da han var nøyaktig 2,5 mnd gammel . Husker det godt, da det var da vi var hos fotografen og fikk tatt babybildene , hehe. Og eksemet synes godt Og det var på den tiden at han fikk morsmelkerstatning, så tenker det kan være en sammenheng.
Jeg prøver å "jage" ham ut i sola, men han har pådratt seg en skikkelig innsektsangst siste par årene. Han ble stukket av jordkveps da han tråkket i et bol, og som autist husker han dette veldig godt, hehe.
Jeg har fått lysbehandling på sykehus - på sommerstid! Jeg er rødhåret og blek, så hater å sitte i solen. Og kan i alle fall ikke sitte *stille* i solen. XD Etter behandlingen var eksemen helt borte i et halvt års tid, og er fortsatt mye bedre enn den var. Men jeg har en jobb der jeg vasker hendene mye og tar i ting som jeg egentlig ikke burde ta i, ergo jeg har fått håndeksemen tilbake.
Usj, er ikke noe gøy med insektsangst - har en venn som hyperventilerer bare man snakker om hveps. Det er rett og slett lammende. Men er det så ille at du ikke får han ut, eller kan det gå greit om han er opptatt av andre ting? Som sagt, sollys kan hjelpe veldig, er vel derfor det blir gitt som behandling for eksem på sykehus til og med. XD I barndommen ble jeg alltid mye bedre når jeg lekte i fjæra, i sol og saltvann.
|