Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-11, 20:49   #3
taraquin
Medlem

Medlem siden: May 2011
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Frukt ikke så ille allikevel? :)

Jepp, enig der, frukt har fått et ufortjent dårlig rykte i mine øyne. Frukt er noe som har vært med oss fra tidenes morgen i sydligere strøk, faktisk lenge før mennesket ble i stand til å tilberede kjøtt over ild\koke kjøtt. I en steinalderdiett bør egentlig frukt ha en natulig plass med mindre man spiser ala nordisk steinalder.

Ift diabetes så gikk jo faktisk serumglukose ned og insulinresistansen ble redusert, noe som er bra ift diabetes, vektnedgangen kan ha endel å si ift dette. Pga fiberinnhold (fordøyelige, vannløselige fibre, ikke søppelfibrene som i hvete) som senker GL og en rekke andre virkestoffer kommer nok frukt langt bedre ut enn f.eks loff, sukker, juice (hvor f.eks fiberinnholdet er betydelig lavere), tror jeg ikke frukt er det verste du kan ha i deg ved f.eks lett diabetes 2\metabolsk syndrom selv om mengden har mye å si.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat