Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-11, 21:33   #6
Vegard L
Medlem

Medlem siden: Nov 2010
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Jacob Gudiol slakter Good Calories, Bad Calories

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Jeg synes han har flere gode poeng. Den største feilen Taubes går på er å ignorere det aller meste av forskning gjennom de siste 30 årene og bare holde seg til 50, 60 og 70-tallet hvor metodene generelt var dårligere kvalitetssikret. Insulinteorien er heller ikke så bombesikker som han vil ha det til siden ASP stadig blir et mer aktulet tema, han tar det forsåvidt opp i den siste boken sin, som Guidol påpeker, men later til å ignorere hva det fører til.

Hovedbudskapet hans om at de fleste bør kutte kraftig ned på karboinntaket, fjerne dårlige kilder som sukker og andre raffinerte karbohydrater er jeg helt enig i og selv om jeg tidvis synes han formidler det på en dårlig måte. Verden er et bedre sted for mange pga Taubes

Mye enig i det du skriver her, reagerte selv på en del ting når jeg leste boken, men hang meg ikke så mye opp i det der og da.

Gudiol beskylder Andreas Eenfeldt for å dra fram "hovedsaken" når han ikke har gode argumenter i diskusjonen, men jeg syns Eenfeldt har et godt poeng med å gjøre dette. Det er jo helt tydelig at lavkarbo fungerer svært bra for mange, selv om teoriene til Taubes ikke nødvendigvis stemmer med det studiene viser.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat