Tråd: Frukt
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-05, 13:33   #5
Mum 4 2
Seniormedlem

Mum 4 2 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 54
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av des65

Trodde faktisk at man kunne nesten spise så mye man ville av feks epler, pærer og slike frukter. Synes å ha lest det om Lindberg i allefall. Eller er jeg helt bortevekk?

Lindberg anbefaler 3 porsjoner frukt pr dag. Men det kommer også an på hvor i prosessen du er. Dvs. prøver du å gå ned i vekt eller er du på stabilisering.
Da jeg var i ketose (Lindbergs opplegg for det i 2002), så fikk jeg ikke spise frukt. Ser at dette er moderert noe nå. For i opplegget for ketose jeg fikk i år, så kan jeg spise 4 ss bringebær hver dag.

Men frukt er jo som de andre sier mye bedre enn kake, og de inneholder verdifulle vitaminer og mineraler, antiokydanter og ikke minst fiber. Så nyt frukt med god samvittighet.

Er du plaget av søtsug så kan det være nyttig å merke seg om noen typer frukt trigger dette. Jeg har selv erfart at jeg får sug etter søtt/føler meg sulten om jeg spiser gule pærer eller nektariner. Derfor prøver jeg å styre litt unna disse.