Sv: Diagnosen ME og lavkarbodiett
Så godt å høre at det er flere med ME her inne! Ja altså, misforstå meg rett 
Spennende å høre deres reaksjoner på dietten. Jeg tror ikke jeg skal ende opp på en veldig streng lavkarbodiett, hittil de siste dagene har jeg ligget på omtrent 30-40 karbohydrater om dagen. Hvor mange får dere i dere?
Forresten, kjenner igjen det med ME-tåka ja. Husker f.eks. på ungdomsskolen en gang, så hadde jeg en hjemmeprøve i matte. Jeg var egentlig ufattelig flink i matte og tok det som en lek, spesielt algebra var gøy. Men plutselig tok mamma meg i å sitte med samme stykke i en halv evighet, og da hun spurte meg hva som var galt svarte jeg sløvt at jeg ikke kom lengre enn den første mattestykkedelen av algebraoppgaven. Når jeg hadde klart å regne ut hva det første plusstykket var og skulle gå til det neste, forsvant det første ut av hodet igjen. Håpløst 
Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.
Ja, det er jo en av grunnene til at diagnosen ME er så vanskelig å stille, og krever en lang utelukkelsesprosess... og likevel er det nok mange som blir litt misdiagnosert - og dermed mange innen samme pasientgruppe som vil respondere forskjellig på forskjellig behandling, og evt ikke får den behandlingen de egentlig trenger. Det er trist, for alle det gjelder.
Veldig veldig enig med deg her!
|