Tråd: Frukt
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-05, 14:19   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nøtta

Hei

jeg veit at det er masse karber i frukt - derfor unngår jeg det , men ofte når jeg er ute/ på jobben/i bursdager/ spesielle anledninger.... så er det frukt fat til kakebordet som et sundt alternativ .... hvilken frukt burde man da spise ??? ( til nå har jeg tatt en kopp te eller kaffe og godt rundt og vært fanatisk hehe neida men en banan er liksom 20 karber og det blir litt vel drøyt ....)

Når du går på ketolyse kuren skal du absolutt IKKE spise banan. Det er den eneste frukten Torkil sier NEI til. Ellers bør du velge frukter med lavt karboinnhold, siden du skal ha max. 15-20 karber pr dag (hvis du da ikke er balnt dem om tåler mer) sier det seg selv at det ikke blir mye frukt av det.... Men det er bra å spise litt hver dag. Det er mindre karber i mange bærtyper.

Se her: http://www.lavkarbo.no/?side=gronnt under Frukt/rå/frisk

Det meste av frukt ligger rundt 10 karber pr 100 gram +/-. Pære 8, appelsin 10.4, eple 10, fersken 7.6, drue 16.5, Kiwi 10.6, clementin 9.4, mandarin 9.8......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat