Vis enkelt innlegg
Gammel 21-07-11, 11:52   #12
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Diagnosen ME og lavkarbodiett

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Spennende å høre deres reaksjoner på dietten. Jeg tror ikke jeg skal ende opp på en veldig streng lavkarbodiett, hittil de siste dagene har jeg ligget på omtrent 30-40 karbohydrater om dagen. Hvor mange får dere i dere?

Jeg har jo holdt på med dette kostholdet i et par år snart, og prøvd meg frem litt - har funnet ut at kroppen min synes det er helt greit å ligge på 10 eller færre gram karbohydrater om dagen, og mye fett. (Typisk er at jeg spiser egg, kjøtt, smør/majones/saus, og kanskje 1 måltid med grønnsaker om dagen.) Har det aller best når jeg spiser helt rent og ligger unna kullsyre og søtstoffer også - men i sommervarmen blir det litt kompromiss mellom det ideelle og det svalende. Det er jo ikke alltid jeg klarer å stå på kjøkkenet og lage mat, og da spiser jeg feks bare pålegg, eller dårligere løsninger som tyrkisk yoghurt med fløte, eller en atkinsbar. Hvis jeg har vært riktig flink tidligere i uka har jeg kanskje rester å forsyne meg av.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat