Vis enkelt innlegg
Gammel 21-07-11, 12:29   #13
Restart
Gjest

Sv: Diagnosen ME og lavkarbodiett

Jeg er også ME-syk, og har mistet mange viktige år pga det.

Jeg er veldig dårlig nå i begynnelsen med ketogen kost, men merker det virker mot andre ting som har krevd antibiotikabehandling etc, og håper det vil stabilisere seg ettersom kroppen får litt tid på seg...

Håpet er jo at selv om jeg ikke merker noen bedring på ME`n etter en lang nedtrappingsperiode (der jeg det siste året har levd helt uten sukker og søtningsstoffer, og lenge har klart meg på begrenset karbo), vil kroppen få en bedre periode siden den slipper gjentatte antibiotikakurer, og siden den vil få god næring og "forholdene lagt til rette" kanskje får litt mer overskudd...

Håpet er, nå som jeg er enda flinkere med kosten og lever ketogent også, at noen av betennelsesreaksjonene kan gå ned i kroppen, og hvis jeg har litt mindre vondt i musklene kanskje kan sove litt bedre, og at det også vil gi litt overskudd...

Og hvis sånne ting hjelper vil det kanskje bli mulig å gå små turer etter hvert, og styrke kroppen på den måten..

Må jo tro at ved å hjelpe kroppen med noen av de andre belastningene vil det i alt være en positiv ting som gir bedre muligheter for kroppen til å bli bedre på sikt.

Men da må denne første kneika jevnes ut snart, ellers må jeg justere litt i forhold til karbohydrater eller noe...

Svar med sitat