Sv: Dyrt med lavkarbo?
Svaret er vel at man ikke bruker det daglig. Iallfall ikke jeg. "Mel", og "sukker" brukes nesten bare når man skal ha festmat - kake og dessert - og det er sjelden.
For min del utgjør ulike former for kjøtt og grønnsaker 95% av det jeg spiser siden jeg ikke gidder å erstatte brød med "brøderstatning" og kake med "kakeerstatning" (jeg synes mange av erstatningsvarene smaker phøy). Jeg spiser heller frukt eller sukkerfri sjokolade når jeg vil ha noe søtt.
Har en pose kokosmel som jeg lager kokospannekaker av - sånn ca en gang i måneden ... kjøpte kikertmel da pannekakefeberen raste første gang, men det smaker rart så det kommer nok til å bli gammelt i skapet. Mandelmel lager jeg av posemandler i kjøkkenmaskina dersom jeg trenger det. (Har ikke hatt bruk for den "tørre" varianten ennå.)
Og siden jeg spiser karboredusert uten mel, ikke ketolyse, benytter jeg maizena i saus de gangene jeg lager det. Antakelig ikke oftere enn 2-3 ganger i måneden.
Sist redigert av smgj : 22-07-11 kl 11:40.
Årsak: stavefeil
|