Sv: Noen som kan hjelpe med blodprøvesvar?
Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.
Takk smgj!
Mystisk i grunnen; MR-bilder utelukker svulst og gen-testen utelukker resistens.....
Pratet med lege ved sykehuset i dag (både min fastlege og "min" lege ved sykehuset har ferie så jeg fikk en annen lege i øret) og fikk vite at jeg har et helt fint stoffskifte med fine blodverdier og alle blodprøver normale , og at det ikke er stoffskiftet sin feil at jeg har hjertebank, muskel og leddsmerter, svimmelhet, kraftløshet, etc.
Med andre ord; jeg bare innbiller meg ting
Tror ikke denne legen hadde vært like skråsikker om hun måtte leve med min kropp da.....
En vill tanke - har du fått målt d-vitamin og måling av sink (det siste kan du gjøre selv med sinktesten zink tally - den er visstnok like nøyaktig som de målingene legene benytter... ) i døgnurin?
Både d-vitamin og sink er nødvendig for at stoffskiftehormonet skal "virke" ute blant cellene - og så må man ha tilstrekkelig med jern i blodet for å frakte dette rundt. Jeg tenker at du egentlig har fått avklart at du produserer nok både ft4 og ft3. I teorien legene benytter så skal hypofysen skille ut TSH på bakgrunn av for lite ft3 og ft4 i blodet.
Jeg vet ikke om hypofysen har andre måter å finne ut om TSHen skal opp på. Men om det skulle være sånn da så kanskje du har perifer mangel av stoffskiftehormon? Symptomene du lister (iallfall om hjertebanken er "tung", ikke "rask") minner jo mer om lavt enn høyt, selv om mange symptomer kan overlappe.
Har du unormalt lav temperatur også?