Sv: Veldig interessant artikkel om karbohydrater, mageproblemer, impulskontroll og an
Mage og hode henger sammen og påvirker hverandre begge veier.
men hvordan magen har det påvirker hode mye. Jeg er en av de med "udiagnostisert" mageproblemer. De ga meg opp på sykehuset her og i bergen. Så jeg måtte gå privat.. Og jeg er nå tilnærmet frisk.
Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg sannsybligvis vert ufør idag.
Magen min påvirker hode mitt veldig. Har jeg vondt i magen så fungere ikke hode. Men jeg kan og få vondt i magen vist jeg spiser når jeg er stresset. Men det er en helt annen smerte enn den jeg får av gluten, melk, soya, div frukt og grønnaker, sukker, div estoffer. Det føles helt annerledes og er annerledes.
Derfor ble dietten veldig begrenset i en periode og dermed mente psykolog og lege at jeg hadde spiseforstyrrelse. Og det har jeg ikke.
Men etter å ha vert hos samme psyk i tre år så ser hun nå hvor mye mat påvirker meg og min autistiske oppførsel.
Så begge deler påvirker hverandre men jeg blir bare sint og frustrert når noen mener at mine mage problemer er psykisk.
(kan forøvrig nevne at et halvt år før de startet var jeg på ferie i utlandet, fikk en hals infekajon og ble satt på tre ganger norsk maks dose av antibiotikaen amoxilin. Fra å ikke ha hatt særlig sansen for karbohydrater og søte ting ble jeg en ravn på det når jeg kom hjem. Toppet seg under en ferie hvor jeg kun spiste frukt, mais, brød og ris..)