Vis enkelt innlegg
Gammel 24-07-11, 14:08   #49
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hvor mye protein inntar du?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

For mye kan hindre vektnedgang. Protein øker blodsukkeret mer enn fett, tror jeg. Detaljene kjenner jeg ikke til så det er fint om noen kan forklare det. Protein danner syre i kroppen, som normalt skal utskilles ved overskudd som du skriver. Men det er jo faktorer som kan hindre at dette skjer. Urinsyregikt er en lidelse grunnet for meget protein, tror jeg. Korrigerer meg hvis jeg tar feil. For mye av hva som helst er ikke bra. For mye mat generelt belaster kroppens fordøyelsesystem. Kroppen rekker kanskje ikke kvitte seg med alt avfallsstoffet i takt med alt inntaket og lagrer det på ugunstige steder. Å drikke nok vann er derfor svært viktig for å få avfall ut av kroppen. Basisk mat: Grønnsaker, en del frukt, rått kjøtt, poteter, gulrøtter, kokte linser og bønner.

Forsurende mat:
Kjøtt, ferdigmat, innmat, ost, surmelksprodukter, hvitt mel, sukker, kaffe, brus, juice og alkohol.

Kalium som det finnes mye av i grønnsaker (og LO- salt/seltin ) regulerer balansen mellom syre og base. Magnesium, kalsium og selen er også basedannende.

Her er en artikkel om skadene ved for meget syre
http://www.iform.no/pub/art.php?id=535

Nei urinsyregikt har med urin syre og puriner eller hva det heter.
Men jeg mener å ha lest at for mye proteiner blir lagret som fett jeg.

Jeg veier 84 kg og spiser som regel mellom 70 og 90 g protein. Men merker at går jeg over så beveger ikke vekta seg.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat