Nybegynner i lavkarbo
Hei!
Jeg og kjæresten er relativt nye til dette med lavkarbo, så jeg har et par spørsmål som jeg håper noen kan svare på. 
Vi begynte med dette av forskjellige grunner.
Kjæresten min for å gå ned i vekt og jeg fordi jeg må endre kostholdet mitt på grunn av glutenallergi uansett. (Jeg er fremdeles under utredning, men hva ellers kan det være når hver gang jeg spiser poteter, ris, pasta, brød, boller, hva som helst med hvetemel i, så kommer magesjauen og jeg blir dårlig?)
Jeg bærer også på et par kilo som trenger å fjernes, så dette med lavkarbo virket veldig spennende.
Vi er/har vært brusjunkies. Nærmere bestemt Pepsi Max junkies.
Vi har trappet ned på dette og drikker Farris innimellom.
For litt siden fant vi faktisk ut at på merkelappene på Pepsi Max flasker sier 0 karbohydrater. Er dette virkelig sant?
Pepsi Max har jo kunstige søtningsstoffer (som av mange blir kalt skadelige.)
Kan vi drikke Pepsi Max uten å bekymre oss over karboinntaket?
Vi burde vel egentlig kutte ned enda mer på grunn av alle stoffene, men det er ikke helt en realitet enda. ^^
Brunost, jeg elsker brunost, men min kjære brunost inneholder mye karbo 
Finnes det virkelig ingen brunoster som jeg kan spise?
Kjæresten min liker sjokolademelk. Drikker det ikke ofte men en gang nå og da.
Er bedre for han å drikke H-Melk istedenfor Lettmelk? (Han bruker O'boy sjokoladepulver) finnes det alternativer eller burde han kutte det helt ut?
Ifølge diverse kilder, bør man kun spise grønnsaker som vokser over jorden.
Hva er grunnen til dette egentlig? Er det sant?
Jeg digger kålrot og gulrøtter og vil ha det i kostholdet mitt.
Ellers så spises det ikke så mye godteri hjemme hos oss.
Jeg tok ansvar for noen år tilbake og kuttet ned og senere helt ut med godteri. (Okay da, litt lakris må jeg bare ha en sjelden gang nå og da )
Kjæresten har kuttet ut med potetgullet men liker å snacke på noe i helgene.
Da går det i nøtter. Oftest er det nøtter fra Den Lille Nøttefabrikken. Er det noen typer han bør unngå? Burde han heller kjøpe helt 'rene' nøtter isteden for ferdigkryddrede?
Ble litt mye dette her 
Setter pris på alle svar!
|