Sv: "Egenlaget kur" hvor fort bør man merke at vekta går nedover?
Dette ligner på min tilnærming til en livsstil uten karbohydrater i nevneverdig grad Jeg hadde en grense på 5 g kh pr 100 g vare - med litt justeringer ift mengde. Jeg forberedte meg med å lese meg opp på nett, og hadde bakt solsikkebrød og bunkret opp med lavkarbovarer. Jeg garderte meg også med å ha litt lettvint lavkarbo-søtt i hus, blant annet sjokoladepuddingen fra Eldorado (byttet ut halvparten av melken med kremfløte, og brukte laktosefri lettmelk til resten). Etterhvert slapp også fettskrekken taket, og kostholdet mitt ble ganske ketogent (tilnærmet Skaldeman, tror jeg). Nå som jeg har holdt på en stund er jeg nede i normalvekt, men jeg har ikke RAST ned i vekt. De første 10 gikk radig, ca 2 kg pr mnd. Resten har tatt laaang tid, og enda er det ikke helt stabilt. Jeg spiser fortsatt ganske strengt, med veldig få utskeielser. De jeg har er små og planlagte. Tror du bør være tålmodig om du kun har 5-7 kg å gå ned, min kropp brukte lang tid på omstillingen. Flere uker med dårlig form. Men nå er den en effektiv fettforbrenner, og jeg nyter godt av alle de helsemessige fordelen av lavkarbokosten Og jeg kan spise meg mett uten å bli tjukk igjen 
|