Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
Er det flere enn jeg som synes det er litt småkvalmt at Jens vifte med AP-roser under denne sørgeseremonien?? Valgkampen er jo utsatt!
Vel da var vel jeg og flere tusen med meg også småkvalme som vifta med roser under appellene og fakkeltoget i går. Jeg hadde en rød rose som jeg skulle legge på vannet, rød for det var det jeg fikk tak i. I Oslo var folk oppfordret til å ta med roser i alle farger i stedet for fakler og det var nok det Jens Stoltenberg også gjorde. Her i Stavanger ble også folk oppfordret til å ta med roser (eller de blomster men hadde) for å legge på vannet for å minnes de som gikk bort ved Utøya. Flere ganger ble disse rosene hevet over hodet som en slags markering før de ble lagt på vannet, eller i Oslo ved Domkirken. Rosene hadde ingenting med valgkamp å gjøre, men var et hederssymbol for alle de som aldri kom hjem på fredag.
Jeg synes ikke det er småkvalmt, tvert i mot synes jeg det er småkvalmt med alle som overtolker alt som blir sagt og gjort i denne forferdelige situasjonen.
|