Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-11, 09:14   #9112
ninagronn
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Nordnesøy
Alder: 56
ninagronn er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Vel da var vel jeg og flere tusen med meg også småkvalme som vifta med roser under appellene og fakkeltoget i går. Jeg hadde en rød rose som jeg skulle legge på vannet, rød for det var det jeg fikk tak i. I Oslo var folk oppfordret til å ta med roser i alle farger i stedet for fakler og det var nok det Jens Stoltenberg også gjorde. Her i Stavanger ble også folk oppfordret til å ta med roser (eller de blomster men hadde) for å legge på vannet for å minnes de som gikk bort ved Utøya. Flere ganger ble disse rosene hevet over hodet som en slags markering før de ble lagt på vannet, eller i Oslo ved Domkirken. Rosene hadde ingenting med valgkamp å gjøre, men var et hederssymbol for alle de som aldri kom hjem på fredag.

Jeg synes ikke det er småkvalmt, tvert i mot synes jeg det er småkvalmt med alle som overtolker alt som blir sagt og gjort i denne forferdelige situasjonen.

Nå var ikke jeg på noen markering, men jeg hadde nok også tatt med en rød rose hvis jeg hadde kunnet deltatt, Har istedet hatt tente lys i et glass som et av barna har malt i barnehagen, og tankene er hos de som har mistet noen de er glade i.

ninagronn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman