Sv: Slutte å røyke?
Opprinnelig lagt inn av tarante, her.
Nei, ikke innbilt, men etter min mening et resultat av abstinensene, slik at det ikke vil bli noen bedring om man fortsetter å tro at "bare jeg tar en halv røyk så får jeg sove"! Det er jo klart at man får en uro i kroppen, en ganske grusom en også, når man stopper å tilføre kroppen et stimulerende stoff som nicotin. Jeg kjempet i mange uker og hadde mareritt i mange måneder om at jeg hadde røyket, når jeg selv sluttet for over 8 år siden. Da hadde jeg røyka i 13 år, storrøyker som lå på 30-40 om dagen! Jeg er utrolig stolt av at viljestyrken min endelig greide å overvinne! Det er en kamp man må kjempe, på egenhånd! Ingen kan gjøre det for deg, akkurat som med slanking! Man må ta et eget valg og stå det ut, og forhåpentlig kan man få gode råd og støtte på veien, men til sist så er det et eget valg om man skal seire!
13 år som røyker er jo ingen ting!  
Du skrev at : Hvis du tror at det er røyken som gjør at du ikke får sove, så er det jo det...
Underforstått at det bare var noe hun innbilte seg! Og det er det jo ikke!
Det er vanskelig å slutte å røyke, lettere å slutte med heroin, men enda vanskeligere å slutte å spise søtsaker!
All ære til alle som klarer å stumpe røyken for godt! 
Selv lever jeg på tanken om at jeg kan begynne igjen når jeg blir 70!
|