Sv: Indisk drømmegryte!
Så bra den falt i smak!! Har forresten laget mitt eget indiske krydder tidligere med stor suksess, bare prøvde meg fram med å blande de samme kryddertypene som er listet på baksiden av ferdige krydderblandinger man kan kjøpe i butikken. (Eks. tikka masala eller liknende.) Mye det samme som ofte går igjen med koriander, chili, paprikapulver, currypulver (fra innvandrerbutikk vel og merke) ingefær, hvitløk og liknende. Det er ganske så gøy når man får til den gode, indiske smaken "helt fra bunnen av".
Prøvde meg forresten på en variant av denne retten med torskefilet i form i dag. Ble SNADDER! Laget samme marinaden, med litt mindre fløte, samt finhakket hvitløk oppi. La filetene (4 stk) i en ildfast form, og drysset over paprika og løk i biter. Krydret med salt og pepper før jeg helte over marinaden, og lot hele stasen steke i ovnen i ca 20 minutter. (kan sikkert stå i 30, for det var mye "crunsj" i paprikaen og løken. Men godt var nå det også!) Serverte med den samme "risen". Var kjempefornøyd, og det var virkelig en lettvint middag!
|