Sv: Slutte å røyke?
Hei.
Jeg har lest tråden her, og vil gjerne bidra med hvordan jeg sluttet å røyke for ca 2 år siden.
Jeg røykte 20-30 sigaretter daglig, og hadde røykt i 30 år. (sluttet da jeg var 46 år).
INGEN trodde jeg ville klare å slutte, selv ikke jeg.
En flåstete bemerkning fra en bekjent var starten på en røykfri tilværelse for meg.! Vi kunne treffes til fjelltur under skitrekket på Geilo ( i juni), jeg skulle få 4 mnd til å trene opp kondisjonen før treffet. Jeg svarte ja til det og kunne ikke trekke meg da. Tanken på å "miste ansikt" den sommeren, var min motivasjon til å begynne å trene kondisjon og slutte å røyke. Hver gang jeg fikk lyst på en røyk, gikk jeg ut på tur , og tenkte på hvor ydmykende det ville bli for meg dersom jeg ikke klarte å holde avtalen. Det var ett slit i starten, skal ikke underdrive det nei, men for en seier når jeg oppdaget etterhvert at jeg ble bedre i pusten , kondisjonen, fikk finere hud og følte meg flottere både i sinn og skinn! Turen under skitrekket og helt opp, endte med at jeg var først til topps, riktignok med tungen nedpå knærne, men for en deilig og befriende følelse!!! Når jeg kunne klare det , kan hvem som helst klare det. Stå på , det er en seier!!
|