Sv: Trekker meg kanskje ...
Du, Restart - hvor lenge har du holdt på med nytt kosthold, egentlig?
Fordiatte - det er litt dumt å begynne å bli streng og stramme inn og telle alt mulig sånn i starten. Om vekta står stille eller til og med går litt opp til å begynne med, kan det godt hende det bare er kroppen din som blir super-opptatt med å "rydde opp" i seg selv først... det er ikke helt utenkelig at ME og lignende medfører en del hormontull, tross alt.
Så... å telle og måle karbohydrater kan være hjelpsomt, dersom du ønsker å holde deg til en viss grense der - om så bare for å lære å ta det på øyemål etterhvert. Men det med å fintelle protein og fett, og tenke på såkalte partystoppere, det kan nok spares til det har gått... jeg vil si tre måneder, men jeg skjønner at ikke alle gir seg selv like god tid som jeg gjør. Men etter såpass med tid kan man i alle fall anta at kroppen har begynt å forstå at den skal få skikkelig mat, så den kan slappe av og fortsette å reparere seg selv, enten det gjelder sykdom eller overvekt eller begge deler.
Og som et siste PS, det er maaange av oss som sliter med stillstand og vektoppgang i lavtrykk og sommervarme, altså... jeg har mesteparten av sommeren hatt to-tre staselige ekstrakilo bare på grunn av vannsamling og en kropp som blir dønn stressa og utslitt av å ha det så varmt hele tiden. 
|