Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-11, 18:36   #2280
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Og....dere som handler på Iherb - hva kjøper dere? Har snust innom sidene men ble ikke klokere. Så tips tas i mot med stort bukk!

Stevia? Hva er det? Hvorfor har dere det? ja og så videre. NÅ skal jeg handle!

Jeg har bare handlet Stevia. Dråper med Stevia vanilje, bruker mest av den og dråper med Stevia hasselnøtt, god til nøttemuffins og nøttesjokolade, og sikkert til andre ting med nøtter i. Har hørt at de også har små posjonsposer med Stevia, så det skal jeg bestille neste gang.
Stevia er et naturlig søtningsmiddel uten karber og uten kalorier- egentlig en urt. Har vært brukt i lang tid i mange land. I Japan er det nesten like vanlig å bruke Stevia som å bruke sukker og har vært vanlig i bruk der i 40-50 år. Japan har veldig strenge regler for kunstige tilseningsstoffer, så der er aspartam forbudt. Cola light og Pepsi Max er i Japan søtet med Stevia. I tillegg smaker det mye bedre enn noen andre søtningsstoffer. Må bare være veldig forsiktig med mengden, da det har veldig sterk søtsmak. Jeg sverger til dette som det beste søtningsmiddelet som fins der en ikke trenger noe som gir "fyllmasse", som fyllmasse er sukrin bedre, men smaker jo ikke så godt.

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Jeg har lyst til å fortelle dere en ting:

Har mange ganger sett at folk drikke liter på liter med vann, og har følt
at jeg synder mye der. Jeg har aldri vært særlig flink til å drikke vann.
I dag sendte jeg et spørsmål til Anna Hallén og hun svarte at 1-1,5 l vann er mer enn nok og at man behøver absolutt ikke drikke 3-4 liter.
Selvfølgelig skal en drikke mere ved tørste, ekstrem trening eller ved høy varme (i syden).
Jeg var foressten veldig tørst i begynnelsen, men det har gitt seg.
Så nå er jeg fornøyd med meg selv, for 1-1,5 liter er vel omtrent det jeg får i meg.

Dersom man er forsiktig med proteinene, tror jeg du har rett, men jeg signerer det Pruttilutt sier om proteiner. -Spiser man mye av det, bør man også få i seg rikelig med vann, det er mye uklarheter rundt hvordan høyt proteininntak påvirker nyrene.

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Nå er salve innkjøpt, samt en sjokolade fra cavalier. Jeg må også si med en gang at jeg har syndet, for på godterbutikken (sweet heart, ja hallo!) måtte jeg ha noen karamellfudge. Rett og slett fordi jeg var slapp etter minimalt med søvn, vondt og føler meg generelt som en idiot. Godt var det, mindre godt i samvittigheten nå. Nå har jeg også skaffet til veie konfektformer, så etter nyhetene skal jeg lage sjokoladekonfekt med 150 gram cocosa. Til ære for stumpen....

Bare glem det du har spist vennen, ingen grunn til dårlig samvittighet. -Og konfekt med masse cocosa høres ut som en god ide. Litt løsere mage og salve gjør forhåpentligvis underverker for stumpen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat