Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-11, 18:50   #12
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Ketolyse: Frukt dersom under karbgrensa?

Jeg ser mer på antall karbs enn på hvor det kommer fra, så lenge nesten alt kommer fra grønnsaker uansett og jeg får i meg nok vitaminer/mineraler.

Tror du skal stole på ditt eget regnestykke, å si at noe er "fy-matvarer" er til en viss grad for de som ikke orker, eller får til, å telle karbs skikkelig, for de er det nok enklere å bare kutte ut enkelte matvarer! Virker som du følger med på innholdsfortegnelser og vet hva du har med å gjøre.

Nå skal det kanskje sies at karbokvoten normalt er best å spre utover dagen (pga blodsukkernivået), men så lenge du ikke er i induksjonsfasen så har i alle fall ikke 10-15 karber ødelagt noe for meg, i ett måltid, så lenge det ikke er for ofte.

Så lenge du får i deg grønnsaker generelt over tid, i kostkoldet ser jeg ikke hvorfor du en dag du har spist mest 0 karbs-matvarer, kan unne deg noen biter med den frukten du vil. Det blir jo som med mørk sjokolade og annet "kos" som man må vurdere utifra resten av dagens karbo-rasjon.

Jeg har forresten et knalltips siden du likte kokosmelk Jeg lagde en drink en gang med Fun Light Tropical og kokosmelk og isbiter og litt vaniljepulver, tror jeg det var, og rom, og det smakte skikkelig Pina Colada. Nå er ikke alkohol så bra for å gå ned i vekt, men jeg valgte lavkarbo siden man i det minste ikke blir sparket ut av ketosen, da.

Kanskje man kan lage en frisk tropisk smoothie med noen av de samme tingene og tilsette litt mindre frukt enn vanlig, og evt noe kesam, kanskje en skvis lime, osv...

Si fra om du finner en god oppskrift

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat