Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-11, 19:34   #29
Restart
Gjest

Sv: Trekker meg kanskje ...

Dere er så fine, og nok en gang skal jeg printe ut disse svarene for å ha dem lett tilgjengelige.

Dette er ikke en kortvarig prosess for meg der jeg ser etter lettvinte løsninger.
Jeg ga meg selv tid til å gjøre dette for kroppen min, og det er et litt vanskelig spørsmål hvor lenge jeg har vært på dette kostholdet fordi jeg har justert underveis.

I 2 år har jeg ikke spist noe av sukker eller søtningsstoffer.
Dvs ikke godteri, kjeks, kaker, brus av noe slag.
Ikke i en bursdag, aldri hjemme en lørdags kveld...
På 2 år har jeg hatt en eneste sprekk på det, og det var under en sukkerbelastningstest hos legen der jeg fikk en sterk reaksjon, og spiste sjokolade og kokosboller etter fullført test, men ellers på de 2 årene har jeg ikke hatt en eneste sprekk eller "fridag"...

Ikke et glass light brus eller søtning i en tekopp, ikke som blandevann i en drink...(faktisk ikke alkohol i det hele tatt...), ikke en smak av en julekake til jul eller under juleforberedelser med tantebarn.. Ingenting.

Det har hatt en veldig god virkning på kroppen på andre måter.
Jeg har gått ned fra 6 og 8 antibiotikakurer de to årene før jeg sluttet, til ingen siden jeg droppet sukker og søtningstoffer, så jeg kommer ikke til å gå tilbake til høykarbo pga det i seg selv...

Men vekten er en annen sak.

Jeg ga meg selv tid til å la kroppen stabilisere seg, og godtok (selv om det var vanskelig) at jeg kanskje ville gå opp i vekt i en sånn overgangsfase.
Og det skjedde.

Etterhvert forsto jeg at det ikke var nok å avstå fra alt sånt, og trappet ned mer.
Poteter har jeg ikke spist på det jeg kan huske, men da droppet jeg fullkorns-ris og pasta også, og droppet grovbrød i alle former.

Jeg hadde spist knekkebrød og havregrøt, men så sluttet jeg med det også, og helt uten alt sånt har jeg vært nærmere et år tenker jeg.

2 år uten en eneste utskeielse av mer kosemat, og nærmere et år uten resten.

Og på 2 år med denne prosessen har jeg gått opp 8 kg.

Jeg tenkte derfor på om jeg skulle fordele maten bedre med tanke på fett og proteiner, men etter å ha levd det strengeste jeg har gjort noen måneder der også grønnsaksuppe og tomatsuppe på pose har forsvunnet, og ingen matvarer med mer enn 5g karbohydrat per 100 g har blitt kjøpt inn til meg har jeg sett en fortsatt økning, og da begynte det å bli nok...

Men kanskje jeg må droppe alle former for "halvfabrikata" som kalkunboller fra den Stolte Hane og sånn også.
Har ingen pakke her, men de er absolutt godkjente med karbohydratinnhold for meg, men jeg vet ikke lenger.

I 2 år har jeg ikke drukket noe annet enn vann, Farris, og te uten søtning, og passer også på karbohydratene fra før, så da ser jeg ikke noe annen utvei enn å veie og måle proteiner, og passe på at det ikke blir for mye av dem...

...for jeg finner ikke den metthetsfølelsen, og følelsen av at "nå er det nok mat", som andre får.
Og etter å ha gått opp enda 2 kg den siste perioden som jeg har økt fettmengden tørr jeg ikke mer...

Jeg trenger å gå dem ned igjen for å kunne starte resten av veien min mot målet, ikke legge på meg mer...

Men dette er absolutt ikke noen enkel løsning for meg, eller en ukeblad-diett jeg prøver ut en kort periode.

Svar med sitat