Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-11, 21:53   #1
LM1
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2011
LM1 er på en erverdig vei

Kommer dette til å funke?

Hei! Helt ny på disse lavkarbogreiene, og utrolig mye jeg ikke skjønner enda. Men har oppfattet at jeg har et temmelig liberalt lavkarbokosthold. Har kuttet ut brød, poteter, pasta og ris, hender jeg tar en skive vollkornbrot eller fiber balance knekkebrød innimellom. Bruker diett.no, og prøver å holde meg under 100 g karbs om dagen. Kakediagrammet for en gjennomsnittlig dag ligger på ca 60% fett, 30 % protein og 10% karbs. Har kuttet alt av margarin etc, her går det i fløte, rømme og meierismør (uvant i starten!). Ellers mye rent kjøtt, ost, egg, grønnsaker som squash/paprika, cottage cheese, kesam, fisk og nøtter.

Frågan er da; kommer dette til å funke? Er det helt waste of time å ligge såpass høyt i karbs, og når må jeg evt kutte fett? Trener 4-5 dager i uka (ikke merket noe til energiløshet e.l. etter to uker med dette kostholdet, tvert imot mer energi ), hender jeg tar proteintilskudd etter harde styrkeøkter. Har forstått at det mer eller mindre er bare å kjøre på og ikke telle kalorier, men prøver å holde meg rundt 2000 om dagen, med og uten trening (jente på 27, 172 høy, 77 kg).

Jeg leser til øyet blir stort og vått, men fremdeles er det så mye jeg ikke skjønner. Dog HAR jeg gått ned 1,5 kg på halvannen uke, men det kan være fordi ferieutskeielsene er over...

LM1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat