Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-11, 08:20   #37
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trekker meg kanskje ...

Dere er utrolige!
Vektnedgang eller ikke, nå har denne prosessen blitt så mye bedre pga dere!

Så nå er jeg lettere til sinns om ikke annet.

Og det kan jo ha mye å si for stressnivået, og det er jo også en viktig del av dette som dere sier.

Tusen takk for råd om klinikk også.
Jeg fikk tatt noen prøver nå rett før ferien, og det blir spennende å se resultatene når legen er tilbake.
Hvis det ikke skulle vise noe konkret er det nok verdt et forsøk å kontakte andre som Hexeberg eller den klinikken i Drammen 157 cm nevnte.

Nå har jeg jo ikke gjort alt hundre prosent riktig hele veien, for etter at jeg sluttet med sukker, sukkererstatninger, brød, ris, poteter, pasta etc. spiste jeg en periode likevel litt feil produkter fordi det er mye stivelse og for mye karbohydrater i sånt som crabsticks og den type blandede produkter, så det er jo viktig å gi dette enda mer tid, og spise helt rent som jeg har gjort den siste tiden, og som nevnt ikke stresse mer enn nødvendig.

For det har nok kommet til et punkt der jeg nesten er litt redd for mat. Mengde type, sammensetning..

Når det gjelder hvorfor jeg spiste mer fett var det fordi jeg håpet det skulle gi en bedre metthetsfølelse, og at jeg dermed kunne begrense proteininntaket (siden jeg leste noe om at det også kunne omdannes til glykogen hvis det ble for store mengder av det), og fordi jeg leste at omega 3 faktisk satt i gang fettforbrenningen..

Men siden det ikke fungerte på metthetsfølelsen ble det bare et enda større inntak av energi hver dag, og jeg økte ytterligere 2 kg, så nå har jeg blitt redd for det også.

Men nå skal jeg gi dette mer tid, godta at kroppen kanskje kjemper mer som dere sier pga ME, og evnt andre utfordringer, og ikke påføre mer stress i tillegg.
Det er bare vanskelig fordi jeg så gjerne vil i riktig retning i hvert fall, men kanskje jeg bare må regne mer tid helt disiplinert uten stivelse etc.

Det har jo andre veldig gode effekter, og blodsukkeret er mye mer stabilt, så nå skal jeg bare fortsette, mye takket være at dere har hjulpet meg så mye, og i tillegg vente spent på legeresultatene mens jeg jobber med det mentale og prøver meg litt frem med mengde og type mat.

Tusen tusen takk!

  Svar med sitat