Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-11, 09:48   #1
Marisko
Juniormedlem

Marisko sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Marisko er på en erverdig vei
Unhappy

Hvorfor går jeg opp i steden for ned?

Hei!

Jeg er en normalvektig jente som har begynt på lavkarbodiett fordi jeg ikke har mulighet til å trene så mye jeg gjorde før, og at jeg ønsker å stabilisere blodsukkeret . Har holdt på nå i ca. 2 måneder, men til min forferdelse legger jeg på meg.. Vet ikke hva jeg gjør feil, har kuttet ut de store karbohydratkildene som brød, pasta, ris etc. Til frokost spiser jeg gjerne omelett, eller noen lavkarboknekkebrød jeg har laget med ost/skinke/baconost. Knekkebrødene består av mye solsikkefrø, lin- og sesamfrø i tillegg til vann, fiberhusk og hvetekli. Kan det være knekkebrødene, de er veldig gode, men består av mye solsikkefrø (200 g i 32 stk)? Lunsj: salat med masse olje og protein i form av fisk/kjøtt. Middag: Gjerne kjøtt/fisk med en saus av smør/creme fraish/rømme (ingen light produkter ). Må også innrømme at jeg gjerne koser meg med vaniljekesam når jeg kommer hjem fra jobb, blander den ut med pisket fløte (krem), da dette reduserer karbohydratinnholdet.. Smaker så godt til kaffekoppen!

Nå lurer jeg på hva jeg gjør feil.. Drikker bare vann og kaffe, hvis jeg skal kose meg på kvelden, blir det et lite glass rødvin.

I det siste har jeg følt meg veldig sliten, joggetur e.l. er ikke aktuelt, er tung i hele kroppen . Tenker det er fordi kroppen jobber med å finne ut av den nye energikilden, men så lenge, 2 måneder! Når jeg våkner på morgenen er kroppen tung og jeg føler meg uvel, men med en kaffekopp kvikner den til igjen (jeg som nesten ikke drakk kaffe før..). I tillegg oppfører magen min seg veldig annerledes enn før, har tendens til hemorider/forstoppelse nesten hele tiden..

Er dette noe som kommer til å gå over?

Veldig takknemlig for litt hjelp, har nemlig ikke lyst til å gi meg, men vil ikke legge på meg!

Marisko

Marisko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat