Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-11, 20:28   #5
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Skaldeman for normalvektig? Diverse spørsmål

[quote]

Opprinnelig lagt inn av musi78, her.

De frosne grønnsakene har 5 karbs pr 100 gram (tok de med minst). Men jeg spiser som sagt ikke mer enn 100 gram, ikke alltid jeg spiser de opp heller. Trodde vi skulle styre unna tomat? Paprika virker også å ha endel karbs, men jeg klarer ikke helt å holde meg unna det, for det smaker så godt.

Jeg spiser veldig mye ruccola med agurk, litt tomat, fetaost, paprika og masse oje og ofte rømme.
Det er bedre å få i seg karbohydratene fra grønsaker enn noe du må spise lite av.

Sitat:

Ikke mer enn 2 paranøtter?!? Jeg har spist sikkert 15 (50 gram)... Visste ikke at det kunne være skadelig, hvorfor det?

Det utvikler en gift. Og det anbefales å ikke ta mere enn to. Det dekker også dagsbehovet for selen (tror jeg det var) hvis det ikke var sink da...

Sitat:

Bernaisen er posesaus ja (fra knorr, den hadde minst karbs), men bytter endel av melken med fløte (og tar ikke så mye heller).

Lag heller sausen selv. Poser inneholder foressten det skadelige transfettet.

Sitat:

Til slutt: Spiller det egentlig noen rolle så lenge jeg ligger under 20 gram karbs hver dag, og under 5 %?

Det er et vanskelig spørsmål. Men jeg foretrekker å få mine karbohydrater fra grønsaker, siden frukt er lite aktuellt. En må jo få i seg vitaminer også...

Sitat:

Jeg har lest flere steder at man bør styre unna lightbrus ja, men trodde kanskje det var for å ikke opprettholde sukkersuget. Hvis det har effekt på ketosen blir det selvsagt noe annet.

Tror det trigger søtsuget.

Sitat:

Testet for øvrig om jeg var i ketose nå, og sticksen viste bare moderat utslag. Kanskje kan det være fordi det er lenge siden jeg har spist (er mett)? Eller at jeg ikke har fått i meg nok fett i dag (frokosten var mer enn nok, men til lunsj, som ble inntatt på stranden, så ble det bare en svinekotelett og noen paranøtter). Skal i gang med middag nå.

Det spiller ingen rolle om sticsen blir lys eller mørk. Utslag er ketose.

Sist redigert av Sanna 1 : 30-07-11 kl 20:35.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat