Sv: Ketolyse: Frukt dersom under karbgrensa?
Opprinnelig lagt inn av bente1, her.
Som du vet sammenlignes kun glukose og fruktose i denne studien. Dette er imidlertid ganske enkle molekyler, og jeg kan ærlig talt ikke se at en kilde til dette molekylet er mindre skadelig enn en annen kilde GITT SAMME MENGDE, selvfølgelig. Alle skadelige ingredienser blir selvfølgelig enda mer skadelige i større mengder
Faktisk, hvis du leser denne studien ser du at det ikke helt stemmer:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21621801 de som spiste 50-70 g fruktose fra frukt og noe grønnsaker (det er veldig mye frukt og grønnsaker!) gikk ned mest i vekt, fikk lavere fasteblodsukker og redusert insulinresistens, sammenligna med gruppa som omtrent ikke inntok frukt og lite grønnsaker (under 20 g pr dag), så om kildene til fruktose er bra, dvs fra frukt og grønnsaker, oppnår man langt bedre resultater enn om mengdene er mindre men kommer fra dårlige kilder. Jeg finner det helt naturlig da både frukt og grønnsaker inneholder mye annet bra enn bare fruktose og glukose.
Beklager til trådstarter for avsporinga, men når debatten rota seg inn på fruktose ble jeg litt tent 
|