Hva trenger kroppen DIN?
Uavhengig av kostfilosofi, hva har du oppdaget at kroppen DIN higer etter? Ikke av lyst eller sug, men sånn bare TRENGER? Min trenger fiber. Går det en dag uten at jeg får i meg kli småspiser jeg hele dagen og blir liksom aldri mett. Men når jeg starter hver morgen med to lavkarbo klibrødskiver så holder jeg meg mett leeeeenge og magen gjør ikke opprør. Uten klien min må jeg spise nexium for ikke rett og slett kaste opp. Så kli er viktig sier kroppen! En annen ting kroppen krever av og til er banan. Ja, jeg vet det ikke er lavkarbo, men jeg spiser såpass store mengder vanndrivende at det er ikke alltid kaliumtilskuddet er nok og da får kroppen lyst på banan siden den inneholder mye kalium. Jeg foretrekker god helse fremfor strikt lavkarbo (banan er jo ikke akkurat lavkarbo). Dessuten higer magen etter tyrkisk yoghurt UTEN sukker. Ikke det beste jeg vet, men jeg merker at kroppen vil ha det. Jeg har innsett at det er ikke bare under graviditet at kroppen krever spes mat, men hele tiden. Det gjelder lytte til den. SÅ derfor, hva kjenner du at kroppen DIN krever som du nødvendigvis ikke er enig i?