Vis enkelt innlegg
Gammel 01-08-11, 11:19   #197
Lindemor
Seniormedlem

Lindemor sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Hilser pent god mandag til dere andre også!

Jeg stiller meg i samme kø som LadyLike når det gjelder vektfrustrasjon. Jeg må nok bare innrømme at jeg kjenner på det og ikke skjønner så mye av det hele. Mener jeg har full kontroll på inntaket, er i ketose, spiser omlag 1500 til 1700 kcal og aldri mer enn 15-20 karbohydrater. Fordelingen er stort sett over 70% fett og omlag 2% karbohydrater. Resten blir da altså protein, men aldri mer enn 1gram pr kilo kroppsvekt. Såh... ja.. "i følge boka" skal det være riktig, men kroppen slipper ikke vekt i særlig grad.

Snikveide meg igjen i dag og nå stanset den på 100gram mindre enn sist veie dag på sist onsdag. I mellomtiden har den gått opp, ned, opp, ned osv osv... Hjelpes meg!!! 100gram i uka er mindre enn jeg har en indre forventning om tror jeg og derfor øker frustrasjonen.

Leser her på forumet til øynene blir såre og ser jo gjentatte ganger - slapp av. Ikke stress. La kroppen styre dette. Spis din mat og kos deg! På sikt kommer kiloene til å bli borte og jeg forsøker å si det samme til meg selv. Helt lett er det dog ikke.

Jeg har lest Skalderman sin bok - hvorfor går jeg ikke ned i vekt - og har tatt med meg noen tanker i forhold til egen situasjon. Gjentatte runder med opp og ned på vekta - jojo slanking. Jah.... sånn har det jo vært i åresvis. Kroppen bruker tid når den har måttet bedrevet rovdrift. I tillegg har jeg en diagnose - kroniske smerter - fibromyalgi. Vel. Det betyr altså at kroppen vil lege seg selv før den slipper vekt. JA! Jeg er bedre av smertene. Virkelig. I tillegg går jeg på lav dose Levaxin pga lavt stoffskifte. Vel.. enda en ting for kroppen å ordne opp i. Til slutt spiser jeg en bitteliten dose med antidepressiva for å få sove om natten. Dette relatert til Fibromyalgi. Uten den tabletten (som er svært lav i styrke), kommer jeg ikke i dyp søvn om natten. Noe som igjen er svært uheldig i forhold til hormonbalansen.

Vel. Det er mye å deale med for denne kroppen så kanskje forklaringen i mitt tilfelle ligger akkurat her.

Jeg har nå bestemt meg for å gjøre et skikkelig grep denne uken når det gjelder trening. Jeg har normalt unnagjort noen økter i uken og utfører strekke- og styrkeøvelser hver dag, men det har blitt lite den siste uken av kondisjonstreningen. Det skal jeg gjøre noe med denne uken og jeg har allerede startet med en økt nå på morgenen fastende.

Ingen forandring i maten, men trenigen skal endres. Så får jeg se hva denne kroppasjen sier.

Målet for uken er:

*drikke minst 3 liter vann hver dag
*trene kondisjon 5-6 dager og gjøre styrke- og strekkeøvelser hver dag
*spise frokost lunsj og middag, eller lunsj, middag og kvelds
*ta 2 spiseskjeer cocosa hver dag
*spise minst 70% fett hver dag og minst mulig karbohydrater. Aldri mer protein enn kroppsvekt.

Dette blir spennende!!!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat