Vis enkelt innlegg
Gammel 01-08-11, 21:54   #2
Livsglede
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noe uten nøtter

Opprinnelig lagt inn av Albertina, her.

Jeg har søkt litt i oppskrifter, både her inne og på google, og finner stort sett kun oppskrifter med nøtter, enten i form av malte mandler, mandelmel, valnøtter og i den gata der. Jeg er ekstremt allergisk mot nøtter, kan ikke engang sitte ved siden av noen som spiser nøtter uten at jeg reagerer, så det er ganske så farlig.
Så er det noen her inne som har noen sjokoladekake/brownie oppskrifter uten nøtter, eller er det noen som har erfaring med å bytte ut mandelmel med JBK f.eks, eller andre meltyper?

Jeg har vært på lavkarbo/ketolyse i snart 2 uker, og kjenner at søtbehovet kommer innimellom på kvelden, og spesielt cravings på sjokolade.

Hva med eggedosis, pisket fløte med litt kakao eller stivpiska eggehviter med proteinpulver med sjokoladesmak. Får du i deg nok fett du blir fysen på kvelden? Blir du det alltid eller er det bare den tia i mnd?

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat