Sv: Hvorfor går jeg opp i steden for ned?
Morsomt å se hvor forskjellige vi er. Vi er jo bygd forskjellig. Jeg er 1.62 (med litt godvilje og rett rygg ). Min "ungdomsvekt" da jeg var 22 var rundt 50-51 kg og kroppen min var absolutt ikke tynn. Men når jeg ser på bilder var ansiktet mitt gankse så smalt.
Nå, på mine eldre dager, har jeg fettet på de samme stedene som før, dvs. hofter, lår og rumpe. I tillegg ser det ut til at overarmene ikke vil slippe et eneste gram. Når jeg legger på meg får det rett på MAGE, hofter og innside lår (sykt irriterende).
Min idealvekt i dag (jeg er 54) ligger nok rundt 62-64 kg. Mindre enn det kan jeg ikke veie da ser ansiktet mitt sykt magert ut. Jeg bruker da 38 i bukser, samme størrelse som jeg brukte da jeg var 25 og veide 50 kg.
Vet ikke om dette sier mer om endrede klesstørrelser enn om meg. Men jeg skjekket for morro skyld mål opp mot hverandre da jeg fant en gammel notisbok med interessante data. En periode i mitt lavkarboliv veide jeg 82 kg. Målene mine var da de eksakt samme som de var da jeg FØR lavkarbo og trening veide 72 kg.
Forvirrende ?
Det jeg mener er at det blir helt feil å gå ene og alene på vekt/høyde - BMI etc. Det er så mange faktorer som spiller inn.....