Sv: Viktig å holde karboinntaket jevnt?
Takk for svar! Ja,, 5-6 var definitivt det laveste, og så lavt har jeg ingen planer om å ligge fast. Det var de aller første dagene der jeg var litt redd for å spise for mye at det ble sånn. De andre dagene løsnet jeg litt på snippen og spiste litt mer. Tror kanskje mellom 15 og 20 er greit for meg, sånn trivselsmessig ift maten. Høres det akseptabelt ut? Hvordan blir fordelingen på fett og proteiner da?
Har opplevd platåer da jeg spiste lavkalori også, har jobbet meg opp og ned på de samme 800 grammene i hele sommer, og holdt på å bli gal. Maten funker for meg altså (det er jo bare vanlig mat), men det er vanskelig å holde på motivasjonen når man tross alt spiser mindre enn man egentlig skal, og enda skjer det absolutt nada. Jeg har gått kurs og alt er gjort i samarbeid med en dyktig kursleder, det skal nevnes. Men kanskje særlig nå på sommeren så føler jeg at jeg må takke nei til veldig mye som jeg egentlig har superlyst på, i frykt for at det skal bli for mye kalorier. Da blir det ofte at man føler at man forsaker mye uten at man egentlig får noe igjen for det (altså vektnedgang). Med lavkarbo kan jeg trygt spise de tingene jeg har sett på som fristelser tidligere, og enda gå ned i vekt. Sånn sett må jeg si det var befriende godt å skifte "fil" kostholdsmessig. Regner med det ikke vil gå like jevnt hele veien med nedgangen, men nå er det uansett de siste kiloene jeg jobber med så jeg er i grunnen forberedt på å måtte slite litt for det. I dag gikk jeg på vekta og kunne endelig se et nytt titall. Dette har jeg gledet meg til helt siden jeg startet i vår! Det helt spesielle med akkurat dette tallet er at jeg ikke har sett det siden før jeg fikk mitt første barn for snart 10 år siden! For en fantastisk følelse, og for en boost for motivasjonen! 
|