Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?
Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.
Det jeg tror er optimalt for meg er neppe optimalt. For da hadde jeg spist fisk og blomkål og trent hele dagen 
Kjører 3 splitprogram, men med to styrkeøkter på beina i uka (leiter etter sambaræva vettu, vet den der der inne en plass!), samt tre intervalløkter og 3 langkjøringer. Yoga og pilates, samt step, aerobic og sånn bruker å være med på vinterstid. Jeg trener altså langt mer enn 45 minutter når jeg trener, og leste en plass at alt over 45 minutter var tull og blabla. Dessuten fører kortisolstresset til fettlagring.
BCAA - info?
Jeg tror(igjen) at detta kortisolgreien er ganske overdrevet... greit. Kjører man kroppen sånn som du gjør, så kan den kanskje utskille litt kortisol, men tror ikke at man, så fort man kommer over 45 minutter, får en kropp som får helt sjokk og slår seg vrang. At man kanskje ikke bør gå på 90% av makspuls i 45 minutter tviler jeg ikke på, men.
Noen har jo i utgangspunktet et indre system som jobber på høygir hele tiden og da er det klart at et ekstra stress kan føre til økt uskillelse. F.eks du som er gravid burde kanskje holde deg unna de helt mange høyintensitetsøktene i uka. Styrke går neppe under høyintensitetskategorien Der er jo liksom "stresset" litt mer av og på. http://www.dinside.no/384440/stress-paavirker-fosteret Her står det litt, men ser jo der at det er veldig om, men, nja, tja.
BCAA er aminosyrer som går rett i systemet, isteden for proteinshaker f.eks som må brytes ned og som da bruker lenger tid. Skal sørge for en kjappere restitusjon, høyere melkesyreterskel underveis i treninga osv. Men poenget var heller proteininntaket. At det bør være på et greit nivå enten man spiser masse karbo eller masse fett.