Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-11, 09:26   #9
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Får ikke pusse tennene til min 1-åring

Helt enig med Megvel - tannpussen er en av de tingene mamma og pappa bestemmer over og den skal gjøres - to ganger om dagen. Sånn er det bare.

Still deg bak gutten og klem kinnene hans sammen så han åpner munnen og puss i full fart. Spiller egentlig ikke så stor rolle om du får pusset grundig på alle små tenner i begynnelsen, men at han lærer at dette er en fast rutine, morgen og kveld. Puss dine egne samtidig så han ser at også voksne gjør dette. Jeg husker ikke når mine begynte med fluortablett, men hvis han tygger den så er det vel ikke noe i veien med å begynne nå? Som en liten belønning etter tannpussen, den med banansmak faller best i smak her i huset.

Han vil sikkert protestere og hyle og skrike, da sier du bare vennlig, men bestemt at "jeg skjønner at du synes dette er ubehagelig, men vi må pusse tennene" og fortsetter til du er ferdig. Det er mulig du og pappan synes det er ubehagelig å presse gutten til dette, men jeg skal love deg at det vil føles mye verre å komme til tannlegen med ham som 3-åring for å trekke tenner med hull i...

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat