Sv: Ketose i 2 uker, gir meg der fordi....
Opprinnelig lagt inn av pspeters, her.
Takk for tilbakemeldinger! Mye nyttig der!
I forhold til frokost, her har jeg hørt også det motsatte ( ikke overraskende, kanskje), nemlig at man bør spise mye fett for å kickstarte fettforbrenningen. Kommentarer eller emipiri på dette momentet?
Var også å trenet i går, og var i ketose på kvelden. Jo mer man trener, jo flere karber kan man spise og fortsatt være i ketose?
Det kommer nok sikkert helt an på hvilken kostholdsfilosofi man fører. Når man spiser ketolyse spiser man jo mye fett. Det er klart at da vil det jo være best å spise det mest fettrike måltidet på morgenen for å kickstarte energien og for å forbrenne mest mulig ut over dagen.
Hva tror du skjer om du spiser det karborike måltidet til kvelden? Jo, karbohydratene ligger og lurer neddi der og så sløver du litt før du legger deg, med masse karbs innabords som får lov å formere seg til fett 
Spiser du lavglykemisk eller litt høyere på karbohydratene enn 20 gram så er det best å spise mest karbs tidlig på dagen. Trener du bør du kanskje vurdere å ha ett karbohydratmåltid etter trening. F.eks frukt og nøtter. det hjelper på restitusjonen.
Selv spiser jeg havregrøt til frokost, og enten noe fullkornspasta, naturris, bønner, linser eller poteter til lunsj, med mindre jeg er lat og kjøper salat og kylling på ICAen, da tar jeg som regel en polarbrød extrem eller noe sånn til det. Så grønnsaker og frukt og nøtter resten av dagen som karbokilder.
Jo mer man trener jo mer karbs kan man "unne seg". For spesielt aktive personer, som meg selv som trener ett par timer om dagen, så har jeg inget utbytte av ketolyse. Man forbrenner jo karbene uansett, og dessuten kan man faktisk risikere at kroppen kommer i sparebluss nettopp fordi den ikke greier å omdanne fettet like raskt som karbohydratene til energi. Det er ikke dermed sagt at man skal dynge innpå med banan og sjokomelk.
Sist redigert av Cherry : 03-08-11 kl 13:12.
|