Sv: Hva gjør man i bryllup?
Jeg hadde droppet alle former for restriksjoner, og spist/drukket hva jeg ville. På kun én dag er det uansett umulig å legge på seg noe fett av betydning. Du kommer sikkert ti å gå mye opp i vekt grunnet vann og ekstra mage-/tarminnhold, men det forsvinner i løpet av noen dager.
Jeg har selv gått på ganske harde dietter noen ganger (type kroppsbygger-"deffing") og kommet meg ned i svært lav fettprosent, selvom jeg har hatt en hel dag ukentlig hvor jeg har spist og drukket hva jeg vil, fra frokost til sengetid.
Morgenen etter en slik spisedag veier man gjerne 3-4 kilo mer enn man gjorde morgenen før, men det er bare vann og mageinnhold. Og de kiloene forsvinner i løpet av 3-4 dager, i tillegg til at man går ned den ukentlige halvkiloen med fett før neste ukes spisedag.
Så null stress med bryllup og fråtsing i karbo og alkohol, vil jeg si. Slik fråtsing kan dog føre til forstoppelse og oppblåst mage i et par dager, men det går jo også over. Og som det skrives lenger opp i tråden; ta det easy med alkoholen. Følger man lavkarbo har man som regel mindre væske bundet opp i kroppen fordi man ikke har så mye glykogen lagret (glykogen i muskulatur binder mye væske), og med mindre væske i systemet har kroppen mindre "blandevann" til å vanne ut alkoholen, slik at promillen stiger fortere enn hos karbo-menneskene. Flaut å være den som blir stup dritings i bryllupet allerede under middagen!
|