Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-11, 15:06   #35
Tone-Rose
Medlem

Medlem siden: Jul 2011
Alder: 43
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Får ikke pusse tennene til min 1-åring

Vi har brukt "tvang" på begge våre... Når det kommer til tenner og tannpuss er vi VELDIG strenge og det og medisinering er nok det eneste hvor vi synes tvang er ok. Eldstemann er nå 3 år og han gaper høøøøøøyt når han ser tannbørsten, og han spør flere ganger om dagen om vi kan pusse tenner, nå synes han det er bare stas... på tross av at han ble tvangs-pusset som 1 åring. Lillegutt på 17 mnd tvangspusses og det er ikke gøy, men tenner er vi strenge på som sakt. Jeg jobber som tannhelsesekretær, og ønsker ikke at ungene skal få dårlige tenner i ung alder. Jeg pusser en gang over alle flater på minstemann og det tar ca halvt - ett minutt. Som regel sitter han på fanget mitt med ryggen mot meg, da er det lettere å komme til synes jeg.

Når tannpussen er over, så er han like blid igjen og vi gir fluor til lillegutt også... han har fått flour fra han var under ett år, begynte med en halv fluortablett og nå får han en hel... Han tygger den med fortennerne, så det har aldri vært noe problem. Man kan også knuse tabletten og gi dem om de ikke klarer å tygge den selv...

Sist redigert av Tone-Rose : 03-08-11 kl 15:14.
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat