Tråd: Fersking
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-11, 20:12   #7
David
Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 49
David er ny på veien

Sv: Fersking

Jeg er mann, og har spist lavkarbo/LCHF i sju måneder. På de månedene har jeg gått ned 34 kg.

Hvis jeg skal komme med noen konkrete tips, så er de ganske enkle, og tips andre også gjerne kommer med her inne:

- Les en bok eller to, slik at du forstår sammenhengen mellom karbohydrater, blodsukker, insulin og fettlagring. "Matrevolusjonen" og "Frisk med lavkarbo" er å anbefale.

- Planlegg måltidene dine. Jeg vet så og si alltid hva jeg skal spise til frokost, lunsj og middag. Middag planlegger vi for en uke av gangen, og handler inn deretter. Matpakke lager jeg alltid kvelden før. Skal jeg ha egg&bacon til frokost i ei arbeidsuke, steker jeg baconet kvelden før.
Planlegging tar tid, men når man ikke bare kan steike en grandis eller ta seg ei pølse, må man planlegge.

- Unngå de store utskeielsene. Har jeg behov for "knask" på kvelden, spiser jeg baconsvor og drikker Pepsi Max. Men skulle man falle for en utskeielse, planlagt sådan eller ikke, kom deg tilbake på rett spor. En utskeielse en gang av og til gjør ikke så mye, men utskeielser hver uke gjør fort mye.

- Blås i hva andre sier. Etter hvert vil resultatene dine snakke for seg sjøl.

Er du som jeg, som liker bacon, ribbe, koteletter osv, er dette et perfekt kosthold. Ingenting er vel som nystekt ribbe til kvelds!

Lykke til!