Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-11, 14:43   #8
Tone-Rose
Medlem

Medlem siden: Jul 2011
Alder: 43
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger noen fredagsråd

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Baconcrisp ! (svart pose) og Cloettas sukkerfrie melkesjokolade (fås på Meny og Ultra) + rørte bringebær (med sukrin) og pisket kremfløte ?

Hmmm, liker ikke baconcrisp så godt, har det alltid i skapet, men er kanskje blitt litt lei av det... Meny eller Ultra har vi ikke her, kanskje den sjokoladen kan kjøpes på en annen butikk også? Men takk for tips

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hvis du absolutt "må" ha noe sjokolade(aktig), så pisk krem med litt kakao oppi (og søtstoff etter smak og behag).
Server med bringebær .

Ellers er jo oppskårne grønnsaker med rømmedip godt, sunt og mettende.

Lavkarbopizza er kjempegodt, synes jeg. (må bare finne den bunnen som passer ens smak)

Har enda ikke funnet en god pizzabunn, men er fortsatt på leting for jeg eeeelsker pizza... Krem med kakao må jo prøves ut

Opprinnelig lagt inn av Mortil1, her.

Hmmm... Dette er litt typisk mannfolk synes jeg... Synes godt de kan hjelpe til, i alle fall på de områdene de veeet er vanskelig for partneren. Men forslagene over er gode, evt. bak deg noen muffins/vafler/kake som du kan spise? Mange gode oppskrifter rundt her iforumet. Hvem vet, kanskje du frister gubben over på din siden og?!

Har forsøkt å få han over "på min side" men han har ikke lyst til det og da er det ingen hensikt i å mase på han, lager bare unødig sure miner hjemme... Han spiser lavkarbomiddager og sånn ellers, men så er det noen få ting som han nekter å gi opp, og det er blandt annet potetgull, tortilla, pasta og ris.... men ellers så er han flink å lage middager som jeg også kan spise, og spiser de lavkarbomåltidene jeg lager....

Opprinnelig lagt inn av Mortil1, her.

Evt sjekk ut LCHF-bloggen- der ligger det mange goode oppskrifter!

Ja mye godt der

Opprinnelig lagt inn av Rioja, her.

Jeg bruker ofte å lage denne;

Sjokoladedrøm for 1 person

30 g mørk sjokolade
1 ss meierismør
1 egg
Søtning

Smelt ca 30 g mørk sjokolade sammen med en god klikk meierismør (ca 1 ss)
sett til avkjøling, men ikke så det stivner
Pisk ett egg til eggedosis med søtning
Blandes forsiktig sammen og settes kaldt 30 min til en time

Hmm... Må kanskje prøve denne i kveld da, er det nesten som sjokoldamousse??

Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat