Sv: Hva nå?
Sitat:
Hvordan finner man seg selv oppi alt?
Dette er ett spørsmål mange lurer på. Leste ett sted - husker ikke hvor - at man finner ikke seg selv, man skaper seg selv.
Det synes jeg var utrolig fint, riktig og viktig sagt! Hvem er det du vil være? Og hva må du gjøre for å komme dit?
For å bli konfortabel med seg selv så tror jeg man må lære seg å akseptere seg selv slik man er, og akseptere at om man skal forandre seg så tar det tid og det er noe en alltid må jobbe med. En må og akseptere at ingen er perfekte og at fåtallet av menneskene rundt en vil bli imponert over hva man gjør - uansett hvor mange tårer det har kostet og hvor mye gull en har tjent på å gjort det.
Vekten trenger ikke være en hindring, start allerede nå å jobb med og å gjøre det du ønsker. Sier som Nike "Just do it".
- Når alt dette er sagt så vil jeg påstå at det viktigste for å få det godt med seg selv er å snakke med andre om seg selv og helst den delen hvor en sliter. Har du mye å snakke om så ikke bruk venner som hobbypsykologer, men er det litt, av og til, så er det greit å lene seg på venner som støtter til =)
|