Sliter med å komme i bedre form
Jeg har gått på lavkarbo i en mnd nå, og begynte da også å trene.
Jeg er i ekstremt dårlig form (vi snakker melkesyre etter en liten trapp) Jeg har omtrent ikke fått beveget meg annet enn en og annen rolige gåturen på tre år, grunnet krevende graviditeter og div annet.
Jeg begynte da med raske gåturer med mange bakker på omtrent 5,5 km og der etter 40 minutters raskt gange/små jogging i ulendt terreng med jevn stigning og nå bruker jeg omtrent daglig å gå/jogge en 60 minutters tur oppover en fjellside med noen bratte stigninger der jeg tar meg helt ut (puls 180 etter stigningen)
Problemet er at jeg får verken bedre kondisjon eller sterkere muskler av dette. Leggene verker som bare juling ganske raskt etter jeg begynner på turene. Søndag gikk jeg på fjellet (600 moh med to ganske bratte og lange stigninger) og jeg verket sånn i leggene etter dette og i to dager etter..
Er det noen som kan gi meg noen tips? Hadde virkelig sett for meg at formen steg etter en måned altså.. Det er så slitsomt å kjenne leggene brenner bare av å gå raskt på asfalten.. 

"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
|