Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-11, 14:07   #19
macadamia79
Medlem

Medlem siden: Jul 2011
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Stillstand i en mnd

Kroppen din er et hormonelt orkester, og dirrigenten dirrigerer etter hva han hører

Hvis du ikke går ned i vekt på en måned eller to med kaloriunderskudd så er det fordi hjernen din tror alt er feiende flott slik det er nå. Du må rett og slett vaske ørene på dirrigenten først - noe som av og til tar litt tid...

Hvis leptin ikke slipper gjennom blod/hjerne-barrieren så styres forbrenningen din etter feil signaler. Og hvis hjernen vil, kan den lett sette igang leveren med å lage 150g glukose om dagen: og vedlikeholder dermed sin egen insulin og leptin-resistens.

Jeg vil anbefale at du legger om spiserytmen din i tillegg til at du spiser ketogent. Minst 50g protein til frokost senest 30 min etter du står opp, forøvrig ketogent. 4-5 timer mellom frokost, lunsj og middag. Absolutt ingenting med kalorier inntas mellom måltider (ingen kaffe m fløteskvett etc) slik at du ikke forstyrrer leveren når den kverner på næringen din

Biologisk fornuftig fordi dette fører til lange perioder hvor kroppen din jobber uforstyrret med å bruke lagret energi, samtidig som det er tilpasset døgnrytmen (som jo også er en hormonell prosess)

Mer info her http://jackkruse.com/my-leptin-prescription/ (mye om leptin)

macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat