Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-11, 21:03   #12
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Hvor alvorlig skal jeg ta disse sukkererstatningene????

Frukten + knekkebrødene sparker deg ut av ketose som er den fettforbrenningstilstanden du vil oppnå. Det er enten/eller.

Det er kjempeforskjell på alt søtstoff som ikke er sukrose (normalt sukker) - anbefaler deg å sette deg mer inn i dette!

Det finnes ting som er akkurat ille som sukker når det gjelder å holde deg ute av ketose..... og hele veien ned til at det ikke påvirker deg i det hele tatt (dette er det delte meninger om - men mange søtstoffer vil i alle fall ikke sparke deg ut av ketosen)

Første skrittet er å skjønne forskjellen på sukkerarter og andre ting (som sukkeralkoholer)

Du vil ikke spise sukkerarter for noen pris, være det seg fruktose (fruktsukker) eller glukose (druesukker)

Ender det på -ose er det ofte dårlig nytt (unntak er sukralose som du kan sammenlikne med den syntetiske gruppen nederunder), -ol er bedre (sukkeralkoholer), men det varierer veldig, så har du kunstige stoffer som aspartam, acesulfam, aspartam, cyclamat, disse er omtrent kalorifrie og trigger bare evt. et søtningsbehov. Noen sier det påvirker blodsukkeret, men det er ikke noe som er bevist, og jeg gikk ned masse i vekt i ketose, selv om jeg brukte slikt. Bedre å bruke kunstig søtning enn å spise en halv plomme, engang.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat