Tråd: Irriterende!
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-11, 11:20   #8
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Irriterende!

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

I all verden ! Er det kunstig søtning i magnesiumtabletter ? Noen som virkelig sutter på slike (og må ha søte sådanne)? Her skylles de rett ned. Har sjekka mine; inneholder oligofruktose ????? Mengde ikke angitt. Trodde da for fanden ikke at vitaminer og mineraler var tilsatt SUKKER. Blæh.
Irriter deg i vei du. Du har lov.

Oligofruktose er langkjedede sukker som visstnok ligger nærmere sukkeralkoholene på den måten at kroppen ikke tar dem opp.

FOS - fruktoligosakkarider (si det ti ganger raskt på rappen!) fikk jeg foreskrevet av min lege som "mat" for de tarmbakteriene jeg trenger mer av. (Pre-biotika.) Jeg er rimelig sikker på at det er samme stoffet. I så fall gjør det bare magegodt.

Det smaker svakt søtlig, som sukker, ikke merkelig, men altså mye svakere.
Det kan gi litt luft i en tilvenningsfase. Jeg måtte starte på 1/2 ts 1-2ggr daglig i starten. Ofte og lite er bedre enn hele dosen på en gang om det er noen flere som velger å kjøre det som tilskudd. Jeg kjøper mitt fra okosjokolade og bruker en liten ts i en kopp te. Det gir "knapt merkbar" sødme. (Men "bra" reaksjon på magen i begynnelsen.)

Sist redigert av smgj : 07-08-11 kl 11:43.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat