Sv: Irriterende!
Opprinnelig lagt inn av Trj, her.
I all verden ! Er det kunstig søtning i magnesiumtabletter ? Noen som virkelig sutter på slike (og må ha søte sådanne)? Her skylles de rett ned. Har sjekka mine; inneholder oligofruktose ????? Mengde ikke angitt. Trodde da for fanden ikke at vitaminer og mineraler var tilsatt SUKKER. Blæh.
Irriter deg i vei du. Du har lov. 
Oligofruktose er langkjedede sukker som visstnok ligger nærmere sukkeralkoholene på den måten at kroppen ikke tar dem opp.
FOS - fruktoligosakkarider (si det ti ganger raskt på rappen!) fikk jeg foreskrevet av min lege som "mat" for de tarmbakteriene jeg trenger mer av. (Pre-biotika.) Jeg er rimelig sikker på at det er samme stoffet. I så fall gjør det bare magegodt.
Det smaker svakt søtlig, som sukker, ikke merkelig, men altså mye svakere.
Det kan gi litt luft i en tilvenningsfase. Jeg måtte starte på 1/2 ts 1-2ggr daglig i starten. Ofte og lite er bedre enn hele dosen på en gang om det er noen flere som velger å kjøre det som tilskudd. Jeg kjøper mitt fra okosjokolade og bruker en liten ts i en kopp te. Det gir "knapt merkbar" sødme. (Men "bra" reaksjon på magen i begynnelsen.)
Sist redigert av smgj : 07-08-11 kl 11:43.
|